Факультативні утопії
Річницю загибелі знакової модерністської споруди, збудованої за проектом архітекторів Ван ден Брука й Ван Еестерена, відзначатимуть не національним трауром, а прожектами й візіями майбутнього. Йдеться про результати концептуального конкурсу на нову будівлю для Bouwkunde, виставка яких нещодавно відкрилася в Нідерландському інституті архітектури в Роттердамі (NAI).
До конкурсу, що його було проголошено восени минулого року на Венеційській бієнале під гаслом «Який фенікс має постати із попелу?», було надіслано 466 проектів з 50 країн світу. Для організаторів йшлося насамперед про питання майбутнього процесу архітектурної освіти й ролі в ньому матеріальної будівлі.
Через велику кількість учасників журі довелося розробити спеціальну систему оцінювання, засновану на основних будівельних типах, представлених на конкурсі: одна споруда, декілька споруд й ансамбль. Окремо були відібрані проекти, що не передбачали будівництво нової споруди, а радше пропонували критичне осмислення висунутих на конкурс питань. Так було визначено короткий перелік із 8 призерами й довгий – із 42 відзначеними проектами.
У першому, насамперед, відзначилися проекти, що отримали першу премію. Так, laura alvarez architecture (Роттердам) у своєму проекті amalgam відштовхнулися від інтерв’ю з постійними мешканцями факультету – студентами й викладачами, що переважно свідчили про необхідність збереження існуючої, хоч і спаленої, будівлі.
Саме тому архітектори запропонували розширити її за рахунок скромної прибудови, в якій внутрішні вулиці й патіо відігравали б головну роль. Проект Ґійса Реггерса (Роттердам) із назвою «Світ без об’єктів» передбачає витворення біля факультету, на місці існуючого парку променад із серією низьких прямокутних боксів, прототипом якого є всесвітньовідомий торговий квартал в Роттердамі Лійнбаан, збудований за проектом того самого Ван ден Брука.
Архітектор з Парижу Макс Брінґер розбиває на місці колишньої модерністської структури щось на кшталт парку, який би втілював ідею «тепличної культури» («green-housed culture»). Йдеться про гнучку планувальну структуру, що розвивається горизонтально, за рахунок поперемінного чергування, а подекуди, навіть змішування скляних перегородок, рослинних насаджень й робочих меблів.
Внутрішнє життя в тепличному світі живиться за рахунок спеціальної мікрокліматичної оболонки, пристосованої до пасивного використання енергії. Подібне бачення поділяють архітектори з Фінляндії Оллі Райла, Гайккі Мунтола й Гайккі Ріітахунта, чий проект отримав другу премію. Вони розподіляють паркову, інспіровану європейським сільським середовищем і старими містами, структуру на два рівні – для навчання й творчості.
Для архітекторів важливо створити середовище, повне несподіванок: план нового факультету нагадує колаж нерегулярно забудованих острівців, серед яких немає жодного прямокутного. Серед використаних матеріалів переважає дерево й скло.
Источник: журнал "АСС"
Похожие статьи
Ревитализация урбанистического пространства – think globally, act personally
10 марта в Центре визуальной культуры при Киево-Могилянской академии, в рамках проекта «Урбанистическая лаборатория», состоялась презентация «Практики урбанистического восстановления: опыт Израиля».
Финалисты конкурса «Mies van der Rohe Award 2009»
Международный конкурс посвященный современной архитектуре «Mies van der Rohe Award 2009»
Комментарии
Оставить комментарийВы не зарегистрированные на сайте. Авторизуйтесь или зарегистрируйтесь пожалуйста.